Produkowanie coraz bezpieczniejszych fotelików dziecięcych dla zminimalizowania obrażeń odnoszonych przez dzieci w wypadkach samochodowych to cel, który firma Jané stara realizować się w swoim własnym ośrodku badawczo-rozwojowym poświęconym dziedzinie bezpieczeństwa dzieci.
Laboratorium JANÉ CRASH TEST z uwagi na zaangażowanie JANÉ w bezpieczeństwo dzieci firma zdecydowała się utworzyć swoje własne centrum badawczo-rozwojowe do testowania fotelików w skrajnych warunkach, aby zapewnić im poziom bezpieczeństwa wybiegający poza wymagania norm. Nasze laboratorium to jedyny prywatny tor do testów zderzeniowych w Hiszpanii i jeden z najnowocześniejszych tego typu ośrodków na świecie. Centrum wyposażono zgodnie z Regulaminem EKG i przygotowano do prowadzenia testów przy wyższej prędkości, niż próby opisane w protokole testowym EURO-NCAP.
JANÉ CRASH TEST umożliwia projektowanie urządzeń przytrzymujących dla dzieci, które są poddawane bardziej rygorystycznym testom niż próby wymagane przez przepisy bezpieczeństwa, a ponadto wielokrotnie testowane, by oferować klientom najbardziej wypróbowane foteliki na rynku z najbardziej rygorystyczną homologacją w całej Europie.
W laboratorium znajduje się tor do testów zderzeniowych (z wózkiem testowym zaprojektowany wyłącznie do testowania samochodowych fotelików bezpieczeństwa. Umożliwia uzyskanie różnych prędkości w czasie zderzenia (powyżej 65km/h z przyspieszeniem ujemnym i siłami przeciążenia przekraczającymi 40 g).
W ośrodku prowadzone są testy trzech rodzajów zderzeń: czołowego, tylnego i bocznego – jest to możliwe dzięki obrotowej platformie. Testy są realizowane dla wszystkich grup fotelików samochodowych: począwszy od tych przeznaczonych dla noworodków, aż do fotelików dla dzieci o wadze do 36 kg.
Laboratorium Jané zostało wyposażone we wszystkie manekiny serii P, a ponadto dysponuje też wszystkimi dostępnymi na rynku manekinami należącymi do zaawansowanej serii Q (wyposażonymi w najbardziej zaawansowane technologicznie czujniki, przyspieszeniomierze i podobne urządzenia i cechującymi się wysoką tzw. „bio-fidelity”, a więc znacznie lepiej odwzorowującymi ciało dziecka). Każdy fotelik jest testowany przy wykorzystaniu manekinów o wzroście i wadze odpowiednich do testowanej grupy. Manekiny zostały wyposażone w czujniki mierzące ujemne przyspieszenie oddziaływujące na poszczególne części ciała dziecka, jak również skręty, wygięcia i inne niekorzystne zjawiska zachodzące we wrażliwych miejscach ciała dziecka. Każdy test zderzeniowy kończy się uzyskaniem dokładnych odczytów zebranych z czytników, co w połączeniu z naoczną kontrolą i danymi zarejestrowanymi przez kamery dużej prędkości (ponad tysiąc zdjęć na sekundę) pomaga nam w doskonaleniu i tworzeniu najlepszych opcji dla naszych produktów.
Ponadto laboratorium firmy Jané zostało ostatnio unowocześnione dzięki zastosowaniu wszelkich rozwiązań technologicznych wymaganych do realizacji testów opisanych w przyszłym regulaminie
„I-size”, co zaowocowało wprowadzeniem nowego fotelika z nowym, specjalnym protokołem testowym dla zderzeń bocznych. Wdrożone zostały także nowe specyfikacje w zakresie systemu Isofix. Wprowadzenie manekinów z nowej serii Q stanowi zwieńczenie całego procesu renowacji i aktualizacji naszego laboratorium, po raz kolejny plasując je wśród najbardziej zaawansowanych specjalistycznych laboratoriów testowych na świecie.
Dzięki nieustannym badaniom prowadzonym w laboratorium „Crash Test Research Center” firmy Jané nasze systemy bezpieczeństwa uzyskały niezwykle wysokie oceny, co stawia je w czołówce tego typu rozwiązań. Potwierdzeniem powyższej tezy jest nagrodzony 4 gwiazdkami w teście Eurotest fotelik , Strata, Exo czy Montecarlo R1 – foteliki z każdej grupy wagowej, jedne z najbardziej cenionych na rynku urządzeń przytrzymujących dla dzieci.